Posted by Luboš on 23rd september 2018

SUPASAWA

Tak som sa konečne dostal k tomu, aby som vám všetkým, ktorí ste neboli na Slovak Barshow dal vedieť, že máme niečo nové.Teda ak by ste na tej Barshow boli, možno by ste narazili na malý bar na konci chodby na druhom poschodí. Za ním chalanov v bielych rondonoch s logom Záhir. Miešali pár drinkov a predstavovali nový produkt, ktorý má  už pár týždňov zastúpenie a distribúciu na Slovenskom a Českom trhu.

Ak sledujete sociálne siete, neušli vám posty od Joerga Meyera /jrgmyr/, ktorý na svojich stories ukazoval priesvitnú fľašku s čiernou vignetou a zlatým písmom. Vyzeralo to už na pohľad zaujímavo a vzbudilo to moju zvedavosť. Joerg o tom hovoril ako o inej, veľmi zaujímavej kyslosti do drinku.
Keď že som bol vo fáze hľadania nových možností, napísal som výrobcovi Thomasovi Baertovi, ktorý tento produkt v Belgicku vyrába. Sľúbil poslať pár vzoriek.
Prišli. Ochutnal som. Zvraštil tvár. Kyslá chuť. Také  citrodeko. Niečo podobné. Teda ako keď si dáte na jazyk krištalickú kyselinu citrónovú, čo sme doma voľakedy používali do čaju, keď neboli citróny. Citróny moc vtedy v obchodoch neboli. Citrodeko vždy.
Na fľaši uvedené, že je to alternatíva za citrónovú, alebo limetovú šťavu. Pokrčil som tvár druhý krát. Toto Charles v American Bare nepísal. Práve naopak. V bare používaj vždy čerstvé šťavy. Prvá jeho otázka, čo sa ma pýtal, keď sme sa prvý krát v jeho starom bare rozprávali.
Dal som však tomu šancu, keď už som to mal v bare. Urobil som Daiquiri. Charles by ma zabil. Asi by sa z toho nenapil. Nehovorte mu to.
Keď zamrazený pohár začal po preliatí drinku púšťať trošku so svojej teploty, začala sa objavovať číra tekutina. Ako keby ste mali v zamrazenom koktejlovom pohári vodu. To bolo na prvý pohľad zaujímavé. Zaujímavé aj z pohľadu nových trendov, ktoré sa snažia až o takú jednoduchosť, že v drink vyzerá v pohári ako voda a keď sa z neho napijete, exploduje vám v ústach nečakaná chuť. Takto podobne to bolo aj s týmto drinkom. Nie, nebolo to najlepšie Daiquri na svete. Pre poriadok tomu ani nemusíme hovoriť Daiquiri, preto že naozajstné Daiquiri sa vždy mieša s čerstvou limetovou šťavou. Dajme tomu meno Rum Sour. Použil som Supasawu, biely trstinový sirup od Moninu /jediný, ktorý som schopný od tejto značky použiť a nemá konkurenciu/ a zmes troch bielych rumov. Dva naznámejšie melasové a jeden rum agricole. Bez toho, aby som preháňal a hovoril to preto, že tento produkt propagujem a predávam, myslím si, že tento Sour bol výborný. Bavila ma na ňom zvláštna, iná  kyslosť než na akú sme zvyknutí z čerstvých štiav. Zároveň som bol prekvapený balancom a stálosťou kyslo-sladkej chuti v drinku, ktorá sa pri použití čerstvej šťavy mení v závislosti od meniacej sa teploty, keď drink stojí na bare.
Mojito to isté. Úplnú čírosť príjemne rušili iba krásne zelené lístky mäty. Stabilná kyslo-sladká chuť.
Počas večera som robil jednej slečne na bare drink. Išla celý večer klasiku, od Bulevardieru, cez náš Sexy Manhattan až po rumový Old Fashioned. Ja som jej urobil drink zo 7 ročnej vyzretej Havany, najlepšieho likéru čiernych ríbezlí na svete od Merletu, a pol lyžičky Bogard`s bitters od Bitters Truth. Bolo to fajn, ale stále málo. Potreboval som tam vložiť  trochu mladého života, ktorý symbolizovala tá mladá baba na bare. Citrusovú šťavu do stirovaných klasických drinkov moc nepoužívam. Rozbíja mi to štruktúru drinku, jednoducho mi to nesedí. Ale Supasawa, iba jedna jediná barová lyžička urobila svoje. Dala tomu presne to, čo som potreboval. Volá sa to Vera Cocktail a receptúru budeme postovat na nasom novom instagramovom profile, kde budete môcť načerpať ešte veľa inšpirácie.
No, aby som sa vrátil k biznisu. S Thomasom sme sa dohodli na spolupráci, nakúpil som pár stoviek fliaš a Barkultur sa stal oficiálnym distribútorom pre Českú a Slovenskú republiku.
Medzičasom ste s týmto produktom mohli vidieť posty a videá od rôznych osobností svetovej barovej scény. Pracuje s ňou Moe Aljaf z Two Schmucks z Barcelony, drink s ňou postoval Remy Savage, headbartender Artesianu v Lodýne a mnoho ďalších. Moe robil aj drink na barshow a dal si aj krátky guest za našim Supasawa barom.
Aj keď si paradoxne Supasawu zobrali za svoju Top svetové bary a barmani, jej využitie naozaj vidím celoplošne.
Nemusím vôbec hovoriť o ekonomických výhodách tohto produktu, aj keď samozrejme nie je úplne lacný /cena ako za fľašu sirupu, ktorý používate vo svojich baroch/, ale nie je z nej žiadny odpad, to znamená, že máte náklady úplne pod kontrolou a tak isto nie sú závislé od kolísajúcej ceny citrusových plodov. Nezostáva vám nič z predošlého dňa, čo sa už nechcete použiť, pokiaľ si zakladáte na kvalite. Odpadá práca, nepotrebujete na to žiadne zázemie, iba miesto v speedracku.
Ako som spomínal, nenamiešate ňou to originálne Mojito, či Daiquiri, ale na druhej strane si priznajme otvorene, koľko našich barov, kaviarní a všeobecne prevádzok, ktoré ponúkajú miešané drinky robí naozaj dobré Daiquiri. Myslím tým NAOZAJ DOBRÉ!
Dovolím si tvrdiť, že maximálne 10 barov na Slovensku. Naozaj.

Veľká väčšina by urobila lepšie, keby namiesto rôznych premixov, koncentrátov a starých šťiav z predošlých dní použila Supasawu. Narovinu. Som si istý, že celkové vnímanie miešaných drinkov u bežných občanov by sa niekoľkonásobne zvýšilo a tým aj ochota zaplatiť za takýto kvalitný produkt.
Veľký potenciál vidím aj vo využití pre catering, preto že nie každý mladý barman prevádzkujúci cateringové služby má zázemie na presovanie litrov a litrov citrusovej šťavy. A zase pripomínam – žiadny odpad a tak isto šetrenie životného prostredia a prírodných zdrojov. Otázka, ktorá je dnes viac ako aktuálna.

ČO TO VLASTNE SUPASAWA JE?
Veľmi stručne.
Na začiatku som sa zmieňoval o kyseline citrónovej. Tú už vlastne dnes používajú niektorí kreatívny barmani, keď vidíte v receptúre uvedenú surovinu Citric Acid Solution. Nie je to nič iné, ako rozpustená kyselina citrónová vo vode. Ale poviem vám, teraz na barshow s tým niekto z prezentátorov robil na pódiu drink a bolo to tam cítiť. Bol to taký ten jemne trpký pocit na zuboch.
Supasawa je zmes 4 takýchto rôznych organických kyselín, nie iba z citrónov, ale aj z rebarbory, banánov, iných citrusov, tamarindu, hrozna atď a jednej anorganickej, ktorá sa pridáva do džemov a rôznych sýtených sladených nápojov.
Spojené to je s destilovanou vodou a vyvážené cukrom. A ešte malý bonus pre zákazníka na záver.
Môžu ju aj alergici na citrusy, ktorým sa niekedy ťažko pripravuje naozaj vyvážený drink.

Ak som vo vás vzbudil pozornosť, neváhajte poslať objednávku na mail: produkty@barkultur.sk
Posielame kuriérom od 2 ks.
Cena za 0,7l/fľ: 9,50 bez dph /11.40 s dph/ + poštovné
pri odbere 6 ks a viac 8,50 bez dph /10,20 s dph/ + poštovné

A ak ste dočítali až sem, otvorte instagram a nájdite tu náš profil supasawa_cz_sk, kde budeme pridávať inšpirácie a receptúry drinkov z našich a zahraničných barov.

Tešíme sa na spoluprácu a nové drinky!
Posted by: Luboš Rácz
Foto Zdroj: @slovakbarshow

4 komentáre

  • Pavol Miča píše:

    Dobrý deň, rád by som objednal 6 ks supasawa.
    FA údaje :
    Stredná odborná škola Dopravy a služieb
    Námestie sv. Martina 5
    908 51 Holíč
    IČO: 00159115
    DIČ: 2021065607

  • […] se s Thomasem domluvil na spolupráci, nakoupil pár stovek láhví a jeho společnost Barkultur se stala oficiálním distributorem Sūpāsawy pro Slovensko i Českou republiku, kde […]

  • Martin lednar píše:

    Dobry den.

    Rad by som si objednal 6 ks supasawy
    Dakujem
    Lednar
    Agenyura2000 s.r.o
    Stupava

  • Martin Milata píše:

    Dobrý deň, poprosil by som 6ks supasawy.
    FA údaje : Hookie s.r.o
    Hlavná 503/81, Sebedražie
    Ičo : 54755182
    Dič : 2121778945
    ďakujem 🙂

  • Post your comments