MAJITEĽ BARU
Dnes, 25.11. rozpisujem tento článok. Bude mi to trošku dlhšie trvať, lebo sa chcem zamyslieť nad všetkými svojimi činnosťami, ktoré som musel a stále musím vykonávať. Možno by som chcel trošku priblížiť, že vlastniť bar, ktorý si pomaly získava svojich fanúšikov nie je vôbec jednoduché. Chcem možno aj trošku pripomenúť, že bar sa neotvára preto, aby som nemusel platiť za drinky a buzerovať ľudí. A chcem aj vyvrátiť názor, že majiteľ baru musí stáť za barom. Ak je stále za barom, tak potom niečo nie je v poriadku. Úloha majiteľa baru spočíva v tom, aby všetko šlapalo tak ako má a má sa v provom rade postarať o to, aby mal bar dostatok hostí.
Vyjednávač – toto bola asi moja prvá činnosť. Presvedčiť majiteľa budovy, že ja som ten pravý na toto miesto. Presvedčiť ho, že toto je TO miesto, kde má stáť môj Záhir. Na druhej strane si človek musí vyjednať výšku takého nájomného, aby to dokázal zaplatiť.
Žobrák – ano, človek svojím spôsobom žobre. O peniaze. Žobre v banke, keď mu dôjdu peniaze, lebo prekročil rozpočet, ak mu nedajú, tak žobre u rodiny. Berte to s nadhľadom, neprezliekol som sa za houmlesaka, ani som nechodil vyklopkávať celej svojej rodine. Rodina stála a stále stojí pri mne, tak to nebolo až také ponižujúce.
Investor – keď som si vyžobral dostatok peňazí, stáva sa zo mňa investor, ktorý rozhoduje, do čoho bude investované viac, a do čoho menej, alebo do čoho sa investuje neskôr.
Maliar – jasné, maloval som bar, naše zlaté stĺpy, brúsil stoličky aj ich maľoval. Musím však povedať, že ma v tom moj Barman Tomáš Čambal nenechal samotného a prevzal iniciatívu. Diky Tomy aj za toto.
Nosič – podlaha, chladničky, stoličky, regále a neviem čo ešte. Samozrejme, neboli to len moje pazúry, ktoré toto všetko vyniesli samé, ale niečo som si odnosil. Zase ďakujem Tomášovi a ale aj ostatným mojim chalanom.
Ůdržbár – jedna z mojich najnovších funkcií. Záchod sa u nás kazí oveľa viac, ako by sa patrilo. Asi preto, že pôvodne kancelárske priestory neboli stavané na piatkový nápor močiacich hostí. Pretekajúci splachovač zvládam úplne v pohode. Ešte sa musím polepšiť doma. Tam nám tečie stále a neviem si s tým pomôcť. Asi vyhľadám odbornú pomoc
Čašník – to mi asi zostane navždy. Tácka v ruke určite aspoň raz za týždeň a aspoň na malú chvíľočku. Či už vystriedať Kika na obedovú pauzu, alebo pomôcť plávajúcej Lenke.
Uvádzač – som rád, keď niekedy môžem pri vchode privítať a usadiť svojich hostí. Prvý dojem je veľmi dôležitý, aj keď z určitých dôvodov to nie je to náš štandard. Možno o to viac si to hostia potom vážia.
Učiteľ – učíme sa navzájom a každý prispieva svojou troškou. Tu sa ešte musím zlepšiť, musím si nájsť viac času, aby som mohol naozaj odovzdať všetky moje skúsenosti. Ale napríklad včera som stihol Maťovi zopakovať náš štandard podávania Martini Cocktailu a Ondrejovi dnes ráno, ako sa pripravuje kakao…
Kontrolór – kontrola kvality drinkov, kávy, koláčov, servisu, atmosféry. Denná činnosť, ktorá je veľmi dôležitá kôli udržaniu nadstaveného štandardu.
Nákupca – Metro, pekár, maloobchod, súkromí pestovatelia a predajcovia potravín. Hľadanie nových produktov.
Barback – nehovorím, že si dávam plné šichty, na to už nemám dostatok síl. Ale dnes som si vypulíroval pár pohárov a minulý týždeň vyčistil kávovar. Každú takúto činnosť robím vždy najlepšie ako viem, preto že ak chcem mať všetko dobre vyčistené, musím sám ukázať, že sa to naozaj dá. Ísť príkladom pokladám za veľmi dôležité!
Detektív – keď hľadám, či je všetko nahodené v systéme. Svojmu tímu plne dôverujem. Ale viete ako to je. Je fajn vedieť, keď máte nad sebou nejakú kontrolu a je fajn si byť istý, že svojmu tímu môžte naplno dôverovať. A bez ohľadu na toto všetko. Niekedy hľadám tovar, o ktorom som si nie celkom istý, že je predaný. Našťastie, vždy nakoniec bol…
Kuchár – no, ešte nie celkom naozajstný kuchár, zatiaľ iba sendviče. Ale pomalý a skromný začiatok a za pár rokov môže prísť veľké finále! Baví ma to…
Barman – najobľúbenejšia činnosť. Pravidelno – nepravidelné šichty za barom, väčšinou v piatok a v sobotu, teraz intenzívnejšie, lebo nášho Tomáša vystriedal mladý barman Tony. Tony sa snaží, ale ešte potrebuje dva mesiace, aby si získla naozajstnú dôveru. Kvalita je na prvom mieste. Stojí to nie len peniaze, ale aj čas…
Posted by: Luboš Rácz
-
Najnovšie články
Vyhľadávanie
Archív
- september 2024 (1)
- apríl 2024 (1)
- marec 2024 (2)
- február 2024 (2)
- december 2023 (1)
- november 2023 (1)
- jún 2023 (1)
- máj 2023 (1)
- január 2023 (1)
- september 2022 (1)
- august 2022 (1)
- máj 2022 (2)
- január 2022 (2)
- november 2021 (1)
- september 2021 (1)
- apríl 2021 (1)
- marec 2021 (2)
- február 2021 (2)
- január 2021 (2)
- november 2020 (1)
- marec 2020 (2)
- február 2020 (1)
- január 2020 (2)
- december 2019 (1)
- september 2019 (1)
- marec 2019 (2)
- február 2019 (2)
- január 2019 (1)
- december 2018 (1)
- október 2018 (4)
- september 2018 (1)
- august 2018 (1)
- júl 2018 (1)
- apríl 2018 (3)
- január 2018 (3)
- december 2017 (2)
- október 2017 (2)
- september 2017 (5)
- august 2017 (1)
- december 2016 (1)
- október 2016 (1)
- august 2016 (2)
- júl 2016 (2)
- jún 2016 (1)
- máj 2016 (1)
- apríl 2016 (1)
- január 2016 (1)
- december 2015 (1)
- november 2015 (1)
- október 2015 (1)
- september 2015 (3)
- august 2015 (3)
- jún 2015 (3)
- máj 2015 (2)
- marec 2015 (1)
- december 2014 (1)
- november 2014 (2)
- október 2014 (1)
- september 2014 (1)
- august 2014 (4)
- júl 2014 (1)
- jún 2014 (1)
- máj 2014 (3)
- apríl 2014 (1)
- marec 2014 (1)
- február 2014 (2)
- január 2014 (3)
- december 2013 (3)
- november 2013 (3)
- október 2013 (5)
- september 2013 (2)
- august 2013 (5)
- júl 2013 (4)
- jún 2013 (1)
- apríl 2013 (3)
- marec 2013 (2)
- február 2013 (1)
- január 2013 (2)
- december 2012 (3)
- november 2012 (1)
- október 2012 (2)
- september 2012 (4)
- august 2012 (1)
- júl 2012 (1)
- jún 2012 (1)
- máj 2012 (1)
- apríl 2012 (2)
- marec 2012 (3)
- február 2012 (2)
- január 2012 (5)
- december 2011 (5)
- november 2011 (3)
- október 2011 (3)
- september 2011 (4)
- august 2011 (5)
- júl 2011 (4)
- jún 2011 (1)
Kategórie
- BAR MAGAZINE (14)
- BARkultur (66)
- barmanské udalosti (2)
- BARMANSKÉ VIANOCE (1)
- BARY (3)
- DOBRÉ VECI (8)
- DRINKS (16)
- George Nemec (1)
- KNIHY (1)
- NÁZOR (11)
- Nezaradené (75)
- OSOBNOSTI (10)
- Pernod Ricard (5)
- PRODUKTY (1)
- SCHOOL OF BARKULTUR (2)
- SPIRITS (5)
- SÚŤAŽE (13)
- TIPY A RADY (11)
- UDALOSTI (29)
- VIDEO (1)
- ZÁHIR (23)
Blogroll
SK & CZ
ENGLISCH
DEUTSCH
Veľmi pekný článok, ktorý by si mali prečítať všetci majitelia, prevádzkári , manažéri a vôbec všetci v riadiacich funkciách v gastro priemysle. Škoda, že niektorí z nich si takéto články, nielenže nečítajú, ale ani nevedia, že vôbec existujú. Keby každý majiteľ rozmýšľal týmto spôsobom, tak kvalita v obore by sa zdvihla o riadny kus a zamestnanci podnikov by určite nechodili do práce iba preto, že potrebujú zarobiť nejaké peniaze, ale s radosťou, lebo by videli v tom aj ZMYSEL .
Viď môj názor 🙂
ps: veta- Ísť príkladom…. asi najlepšia na celom článku 🙂
Len dodám že mali by to čítať ešte aj v školách lebo niekedy mám pocit že tie naše učebnice píšu ľudia ktorý sa ani nepostavili od stola. Článok skvelý občas mám sám problém ako zamestnanec uvedomiť si že šéf ma toho trocha viac ako pomáhať mne ak nestíham.
diky.. len dodam, ze pre skoly uz mam jeden clanok pripraveny…;)
Super už sa teším budem to šíriť na ďalekom severo-východe našej republiky.